10 Ekim 2015 Cumartesi

Çöl Rüyası Serisinin Yazarı AYŞE EBRU TEZCAN ile RÖPORTAJ


Çöl RüyasıAyşe Ebru Tezcan, ilk kitabı olan ÇÖL RÜYASI-Aşk Ateşi ile gönüllere taht kurdu. İlk önce o muhteşem kapağına bakarak aldığımız kitap bizleri Bedevi Çölleri'ne kadar götürdü. Deli dolu bir aşka tanık olduk. İki farklı kültürün, iki farklı milliyetten insanın aşkları hepimize İMKANSIZ sözcüğünü unutturdu.

Kitaplarını önce uluslararası ücretsiz kitap okuma ve yazma platformu olan Wattpad'de yayımlamaya başlayan Tezcan, 2015'de yayın haklarını Doğan Egmont'a vererek kitabını daha fazla okuyucuya ulaştırdı. Yani bize:D Şimdilerde serinin ikinci kitabı için hazırlıkta olan yazarımıza başarılar diliyor, DEX PLUS'ın bizi fazla bekletmemesini umuyoruz.

Yazarımıza sorularıma içtenlikle verdiği yanıtlar için çok teşekkür ediyorum:) Hadi şimdi güzel yazarımızın sizler için yanıtladığı o sorulara geçelim...





Kitap Vampiri: Öncelikle benimle röportaj yapmayı kabul ettiğin için teşekkür ederim:))

Ayşe Ebru Tezcan: Rica ederim çok memnun oldum :D

Kitap Vampiri: İlk olarak bize biraz kendinden bahsedilir misin? Ayşe Ebru Tezcan kimdir, nasıl biridir?

Ayşe Ebru Tezcan: Üniversite için Annem ve babamla birlikte İstanbul'dan Balıkesir'e taşındım. Ailemin emekli olması ve tek çocuk olmanın avantajları hep bunlar. Ekmek elden su gölden misali :D Yarı Balıkesir'li oldum sayılır. Seviyorum burayı. İstanbul'un karışıklığından, kalabalığından uzak, güvenli ve sakin, huzurlu bir yer. Turizm Fakültesinde Turist Rehberliğini bitirdim. Şimdi ise Eskişehir Anadolu Üniversitesinde Türk dili ve edebiyatı okuyorum. 22 yaşındayım. Bir yere bağlı kalmayı sevmeyen biriyim. Her zaman yeni yerler görmek, yeni şeyler keşfetmek, yeni bir hedefe ulaşmak, belki yeni bir kültür, yeni bir dil öğrenmek, kısacası hayatın tadını özgürce çıkarmayı amaçlayan biriyim her zaman. Biraz humanist, biraz feminist bir insanım. Irk ayrımı ve cinsiyet ayrımı en katlanamadığım şey. Hepimiz insan değil miyiz? Ee öyleyse nedir bu hırs? Nedir bu kibir? Dünya kime kalmış ki? Ne uğruna hayatı birbirimize zehir ediyoruz? Boş işlerle uğraşmak yerine niye kısa ömrümüzün tadını doyasıya çıkarmıyoruz? Belki de bu düşünceler beni kitaplarımda tek bir ırka bağlı kalmadan yazmaya iten sebeptir. 

Kitap Vampiri: Yazmaya ne zaman ve nasıl başladın?

Ayşe Ebru Tezcan: Yazmayı öğrendiğimden beri yazıyorum gibi klasik bir cevap vereceğim. Ama doğru :D Hep bir yerlere bir şeyler karalardım. Kimi zaman bu köşe yazısı misali olurdu. Makaleler yazardım hep. Özellikle ortaokulda. Okulda skeçler yazar sonrada oynardık. Yine tek çocuk olmanında faydası büyük yazarlık konusunda. Tek başına kaldığında hayal kurmaya daha çok vakti oluyor insanın. Çocukken evde kendi kendime oynamak ve oynarken farklı kişileri canlandırmak gibi... İçimde hep dile dökmek istediğim duygular vardı. Bunlar yazacağım karakterlerin duygularıydı. Sonunda Çöl Rüyası'nı bitirdiğimde yaşadığım huzur anlatılamaz. Sanki yıllardır onları yazmam için bana baskı yapmışlar ve amaçlarına ulaştıklarında bana teşekkür etmiş gibilerdi. Bazen bir şarkı duyduğumda sanki dramatik bir Hollywood filmindeki bir sahneyi izlerken yaşanılan duyguları hissediyorum. İnanılmaz bir haz, aklımda o anlarda canlanan bir film sahnesi aslında tüm yazdıklarım. Müzik benim ilham kaynağım kesinlikle :) 

Kitap Vampiri: Kitabının sürükleyici bir olay örgüsü var. Şimdiden serinin ikinci kitabını merakla bekliyoruz:))
Peki sen en çok hangi yazarları okuyorsun, kimlerden etkileniyorsun, hangi tür okumayı seviyorsun?

Ayşe Ebru Tezcan: Çok teşekkür ederim :) Fanatik bir okuyucu değilim. Kitapçıya girdiğimde yazardan çok konusuna, kurgusuna bakıyorum. Tabii tavsiyelerde önemli benim için. Yerli, yabancı her yazarı okurum. Kimisinin kalemini daha çok beğenirim tabi. Mesela geçenlerde Ayşe Kulin'in Adı Aylin'i okudum. Kitabı okumanın tadı bir başkaydı. Kaliteli bir şey okuduğunuzu her kelimesinde hissedebiliyorsunuz. Aynı zamanda okuduğum ilk biyografi kitabımdı. Ama en çok hangi tür okuduğuma gelirsek kesinlikle psikolojinin ve romantizmin bir arada olduğu yoğun duygular barındıran kitaplara bayılırım. Dark romantizmde ilgimi çeker tabii ama tam anlamıyla mantıksal olarak saptırmayanları... Bir Grinin Elli Tonu örneğin etkilendiğim kitaplar arasında. Evet içinde cinsellik çok. Ama ben o kitabın barındırdığı psikolojik tarafına, güçlü görünen bir adamın aslında içinde yatan çaresizliğine ve onun için asla pes etmeden tüm zorlukların üstesinden gelen çok güçlü bir kadına hayran kaldım. Bunların dışında Calia Read- Kördüğüm ve Amy Engel- Kurucunun Kızı'da etkilendiğim kitaplardan. Tabii bir de Beni Seç serisi var ki o da orjinal kurgusuyla gönlümde ayrı bir taht kurmuştur. 

Kitap Vampiri: Şimdilerde birçok blogger Wattpad'den çıkan kitaplara karşı önyargılı yaklaşıyor. Sen bu konu hakkında ne düşünüyorsun?

Ayşe Ebru Tezcan: Aslında blogger'lar değil sadece. Bir çok okuyucu aynı ön yargıya sahip. Bunu anlamak zor değil aslında. Wattpad'e üye olmak 5 dakikanızı almaz ve 10. dakikada ilk hikayenizin yeni bölümünü yazıyor olabilirsiniz. O kadar basit aslında Wattpad'te yazmak. İşte küçümsenmenin nedeni de tam olarak bundan kaynaklanıyor. Çünkü kolay erişilen hiçbir şeyin kıymeti bilinmez maalesef. Wattpad yazar ve okur arasındaki mesafeyi yok etti. Bugün bana mesaj atan herkese elimden geldiğince cevap veriyorum. Ama işte kolay ulaşılanın değeri bilinmiyor gibi. Genelleme yapılıyor. Çünkü Wattpad her yaş kesimine açık, hiçbir edebi değeri olmayan hikayelerde çok fazla. Şanslıysanız ve yetenekliyseniz aralarından sıyrılıyorsunuz. Ama ben inanıyorum ki milyon okunmaya sahip olan bazı hikayelerden çok daha kaliteli ve keşfedilemeyen bir çok hikaye var. Ama o keşfedilemeyen yazarlara tavsiyem asla bildikleri yoldan ayrılmasınlar. Çünkü kaliteli iş hiçbir zaman gelip geçici değildir. Sadece keşfedileceğiniz bir zaman var.

Kitap Vampiri: Daha önce hiç Omar'ın yaşadığı yer olan Dubai'ye gittin mi? Hiç bulunmadığın mekanları yazmanın, tanımadığın bir kültürden karakter yaratmanın zorlukları neler?

Ayşe Ebru Tezcan: Hayır gitmedim :/ Ama gitmiş kadar oldum :D Zorlukları var tabi ki. Çünkü hata yapma riski var ve çok dikkatli olmak gerekiyor. Ama zevkli bence. Çünkü yeni bir yerleri araştırıyorum ve yeni şeyler keşfediyorum. Sonra da o yerleri gidilecekler listesine ekliyorum. Bir gün kısmet olursa Dubai'ye de gideceğim. Sanırım Omar ve Serap'ın gittiği yerler arasında bir tek oraya gitmedim. Yani 1. kitapta... 2.kitapta gidecekleri yerler daha ulaşılmaz malum :D 

Kitap Vampiri: Okurken Serap'ın cesaretine hayran kalmadım desem yalan olur. Arap ülkelerinde çok eşlilik serbest olduğuna göre Omar'a böyle sonsuz güvenmesi cesaret istiyor. Sence aşk beraberinde cesaret mi getiriyor yoksa aşk zaten başından beri cesur olan insanlara göre mi?

Ayşe Ebru Tezcan: Aslında bu benim için zor bir soru :D Hayatında hiç aşık olmamış biri için cevaplaması zor. Ama aşkı yaşamasam da aşkı çok iyi hissedebiliyorum. Bana göre aşk deli cesareti :D O yüzden aşk beraberinde cesareti getiriyor bana göre :)

Kitap Vampiri: Çöl Rüyası serisinin kurgusunu nasıl oluşturdun? Bir anda aklına gelen bir şey miydi yoksa oturup nasıl yapabilirim diye düşündün mü?

Ayşe Ebru Tezcan: Her şey bir günde oluştu. Tesadüf eseri ben bir fotoğraf gördüm. Şuan ki kapağa benzer bir fotoğraftı. Ve o fotoğraf Çöl Rüyası'nın başlangıcı oldu. Daha dün gibi :)

Kitap Vampiri: En son bıraktığımızda Omar ve Serap birbirlerine çok aşıktı. Zamanla kültür farklılıkları aşka ve mutluluğa engel olmaz mı? Yani demek istediğim şu: Şimdi her şey neredeyse kusursuz fakat ya sonra?

Ayşe Ebru Tezcan: İkinci kitap bu soruların çoğuna cevap olacak aslında :)

Kitap Vampiri: İkinci kitap yaklaşık olarak ne zaman çıkacak? Biz okuyucuları serinin devamında neler bekliyor?

Ayşe Ebru Tezcan: İkinci kitap 2016'da çıkacak. Muhtemelen Ocak-Şubat gibi :) Serinin devamında gizem ve gerilim artıyor. Ters köşe yapabilirim. Beklemediğiniz şeylerle karşılaştırabilirim. Omar'ın farklı bir yüzünü görebilirsiniz. Ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığına tanık olabilirsiniz. Hazırlıklı olmanızda fayda var :D 

Kitap Vampiri: Çöl Rüyası serisini kaç kitap olarak planlıyorsun? Çöl Rüyası'na daha sonra serinin içindeki karakterlerden bir çiftin hikayesi olarak yan seri çıkar mı?




Ayşe Ebru Tezcan: Seri 3 kitap olacak. Yan seri için şuan bir planım yok. İlhamın nerede, ne zaman geleceği belli olmuyor. Bu soruya şuan için bir cevap vermem çok erken sanırım. 




ARAP ATEŞİ HERKESİ KAVURACAK!

“Dünyaları versen beni satın alamazsın.”

Dedi Serap.
“Yerinde olsam bu kadar büyük konuşmazdım.”

Dedi Omar.
Omar hiç reddedilmemişti,

Serap hiç bu kadar asağılanmamıştı.

Ama aşk ateşi,

İstanbul Boğazı’ndan

bedevi çöllerine...

ikisini de yaktı.

Bu güzel ve keyifli röportaj için yazarımıza tekrar çok teşekkür ediyorum. Çöl Rüyası-Aşk Ateşi'nin yorumuna instagram @kitapvampirii hesabımdan ulaşabilirsiniz. İnstagramda 1850 kişilik kocaman bir aile olduk! ÇOOOK Öpüyorum Hepinizi... Sizler, takipçilerim ve blog okuyucularım, zor zamanlarımda bile yüzümdeki gülümseme nedenisiniz.
 İYİ Kİ VARSINIZ, SEVİYORUM SİZLERİ ^^


Aşağıdan kitabın tanıtım videosunu izleyebilirsiniz:












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder