13 Eylül 2015 Pazar

Son Çarem ve Lacivert'in Yazarı KÜBRA NUR ile RÖPORTAJ

Herkese Merhaba! Kısa süre önce instagramda turunu yaptığımız kitap Son Çarem'in yazarı ile güzel bir röportaj yapmıştım. Siz de merak ediyorsanız bir okuyun dedim^^

Keyifli okumalar...

Kitap Vampiri: Kitap Tüccarları Blog Turu adına benimle röportaj yaptığın için çok teşekkür ederim.

Kübra Nur:Ben teşekkür ederim asıl turunuza konuk ettiğiniz için :) 

Kitap Vampiri:Kitaplarınla ilgili sorulara geçmeden önce bize biraz kendinden bahsedebilir misin? Kübra Nur kimdir, nasıl biridir?

Kübra Nur:20 yaşında üniversite öğrencisiyim. Endüstri mühendisliği okuyorum -ne alakaysa. Düzceliyim. Kitapları ve kedileri severim. Bu kadar sanırım :) 


Kitap Vampiri:Çok genç bir yazarsın ve merak ettiğim asıl şey şu yazmaya ne zaman ve nasıl başladın?

Kübra Nur:Yazmaya başladığımda 14 yaşındaydım, fakat daha öncesinde de annesine şiirler yazan, masallar anlatan bir kız çocuğuymuşum. Nasıl başladığıma gelirsek... İnternet üzerinde deli gibi hikaye okuduğum bir dönemde ben neden denemiyorum ki sorusuyla başladı her şey. Ve olaylar gelişti. 

Kitap Vampiri:En çok hangi yazarları okuyorsun, kimlerden etkileniyorsun, hangi tür kitapları okumayı seviyorsun?

Kübra Nur:Ben her şeyi okuyorum ya. Hoşuma gittiyse tamamdır, türü yazarı, kimin ne dediği önemli değildir. Ama tabi ki okumayı özellikle sevdiğim türler ve yazarlar da var. Mesela fantastik edebiyata aşığımdır. Büyülü şeyleri severim. En sevdiğim yazarların listesini yapsam bu sorunun cevabı çok uzar, o yüzden oraya hiç girmiyorum :) 

Kitap Vampiri:Kitabın kurgusunu nasıl oluşturdun? Tek tek olayları planladın mı yoksa bir anda zihninde mi belirdi?

Kübra Nur:Kitabın kurgusunu oluştururken 'on bölümlük kısa bir hikaye' diye başlamıştım. Tamamen kendim için, kendime iyi gelmek için eğlenceli bir şeyler yazmak istemiştim. Fakat sonra kurgu kafamda genişledi. Karakterler içimde daha çok yer edindi ve ortaya Son Çarem çıktı. 

Kitap Vampiri: Yazarlık senin için bir meslek mi yoksa boş zamanlarını değerlendirmen için bir aktivite mi? Gelecekte yazarlığı bir meslek olarak devam ettirmeyi düşünüyor musun?

Kübra Nur: Bu sorunun cevabını gerçekten bilmiyorum. Şu an için yazmak benim için çok önemli. Kitaplarım basılsın veya basılmasın. Hayatımın büyük bir kısmını kaplıyor. Fakat ileride ne olur, işler nasıl ilerler kestiremiyorum :)

Kitap Vampiri: Romantik-komedi türünde basılan kitabın Son Çarem'i yazarken esin kaynağın ne oldu?

Kübra Nur: Esin kaynağı yoktu aslında. Dediğim gibi, kötü bir dönemdeydim ve eğlenceli bir şeylerle kafa dağıtmak istedim :) 

Kitap Vampiri:Sana Son Çarem'den Laz böreği Mayıs ile mavi gözlü yakışıklı Arın'ı anlatan şarkılar neler? Bundan sonra basılacak kitaplarının sonunda playlist oluşturmayı düşünüyor musun?

Kübra Nur: 
La Noyee - Yann Tiersen
Karmate - Yağarsa Yağmur Yağar
Karmate & Resul Dindar - Basundaki Cemberun
Aklıma gelenler bunlar oldu ^^ Playlist yapmak pek benim işim değil. Çünkü müzik zevkim müthiştir diyemeyeceğim. Ama yakışan bir şarkı olursa mutlaka hikayenin bir köşesine iliştiririm :) 

Kitap Vampiri: Wattpad'de fenomen oldun, peki bundan sonra Sonsuz Düşler Serisi'nin devamı basılacak mı? Seri kaç kitap olacak?

Kübra Nur: Fenomen de sayılmam aslında ama :) İnşallah basılacak. Üç kitap olarak düşünüyorum :) 

Kitap Vampiri: Zorbey Serisi ile Sonsuz Düşler Serisi arasında bir bağ oluşacak mı? İki serideki karakterler birbirini tanıyacaklar mı?

Kübra Nur: Aslında ben karakterlerimi bir arada düşünmeyi seviyorum, birbirlerini tanımaları hoşuma gidiyor ama şimdilik bilmiyorum. Zorbeylerin çok fazla derdi var şu an :D 

Kitap Vampiri: Son olarak senin gibi genç yaşta başarılı romanlara imza atmak isteyen okurlarına neler tavsiye edersin?

Kübra Nur: Bol bol okumalarını ve özgün olmaya çalışmalarını tavsiye ederim.


Genç yazarımız Kübra Nur'u çok sevdim ben. Son Çarem ise zaten şimdiden en sevdiğim kitaplar arasında. Bir sonraki Yazarlarla Röportaj'da görüşmek üzere....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder