23 Ağustos 2017 Çarşamba

YGS-LYS İÇİN 10 ALTIN TAVSİYE




Herkese Merhaba! Biliyorum çooook uzun zamandır buralarda yoktum. Ama malum YGS-LYS sınavları yüzünden zaten ne kitap okuyabildim ne de blogla ilgilenebildim. Ama bu zor ve yorucu seneden sonra sizin için kısa ama faydalı olacağına inandığım bir yazı hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

Hadi başlayalım...




1) AKŞAM ERKEN YATIN, SABAH ERKEN KALKIN.



Biliyorum bu tavsiye size annenizi anımsattı ama gerçek bu. Hatta sınav sürecinizde en çok işinize yarayacak tavsiyedir bu. Şahsen ben günde 7-8 saat uyuyan biriyim. Bu yüzden akşam 23.00'da uyuyor, sabah 6:00'da derse başlıyordum. Sabahları 1.5 saat bu şekilde en çok zorlandığım ya da en kıs sürede bitirmek istediğim dersi çalışıyordum. Bu hem okuldan önce zihnimin uyku modundan çıkmasını sağlıyordu hem de günün en verimli saatlerini en iyi şekilde değerlendirmemi sağlıyordu. Gündüz de yarım saatlik mini bir uyku yaptıktan sonra uyku konusunda hiç sıkıntı çekmiyordum. Sabah bu 1.5 saati nasıl en iyi şekilde değerlendirebileceğinizi de bir başka yazımda ayrıntılı bir şekilde açıklayacağım.



2) PLAN YAP.



Evvet, geldik en zevkli işe. Plan yapmak ilk başta hepimizi motive eder. Bu hepimizin hemfikir olduğu nokta ama plana uymak. İşte asıl zor kısım budur. Ben haftalık ve günlük planlar yapıyordum (günlük olanlar daha uygulanabilir oluyor) ama birçok kez yaptığım planlara uyamadığım da oldu. Tabii ki kendinize en uygun planı hazırlamanızda fayda var ama uyamadığınızda da pes etmeyip yenisini hazırlayabilirsiniz. Unutmayın plan hazırlamak sizin bir saatinizi alabilir ama düzenli çalışmanızı sağlayacağı için aynı zamanda size çokça zaman kazandıracaktır.



3) ÇALIŞIRKEN TELEFONDAN VE SOSYAL MEDYADAN UZAK DUR.



Bu kısım birçok kişi için en zor olan kısımdır. Ama bir alışınca hep öyle gidiyor. Ders çalışırken eğer internetten ders videosu falan izlemiyorsanız kesinlikle ama kesinlikle telefonunuzu tabletinizi odadan dışarı çıkarın. Çünkü ikisi de aşırı derecede dikkatinizi dağıtacak şeyler. Ben dışarı çıkarmadığım zamanlar da uçak moduna alıp göremeyeceğim bir yere koyuyordum. Kısa molalarda da kullanmıyordum çünkü o zaman kısa mola ister istemez uzun molaya dönüşüyor



4) MASANI HEP TOPLU TUT.



Benim odam genel olarak biraz dağınıktır ama masamın üzerini her zaman düzenli tutmaya dikkat ederim çünkü bu dikkatini toplamanı sağlar. Tabii saat ilerledikçe o masa yine epey karışıyor ama olsun o kadar:D



5) TELEFON SAATİ DEĞİL DİJİTAL SAAT.



Masamda telefon bulundurmadığım için haliyle dijital mini bir saat kullanıyordum. Çok kullanışlı oluyordu. Hatta üniversitede de kullanmaya devam edeceğim bir şey.



6) KENDİNİ MOTİVE ET.



Ders çalışman için seni motive eden şeylerin bir listesini çıkar ve enerjin düştüğünde ders çalışmak istemediğinde listedeki maddelerden birini uygula. Mesela TEDX konuşmaları benim listemin bir maddesini oluşturuyordu.



7) KAÇ GÜNÜN KALDIĞINA DEĞİL ÖNÜMÜZDEKİ ZAMANI NASIL DAHA İYİ DEĞERLENDİREBİLECEĞİNE ODAKLAN.



Şu malum kaç gün kaldığını gösteren uygulama var ya. Heh işte. Onu ben de kullandım. Ama bir süre sonra beni motive etmekten çok enerjimi düşürdüğünü ve moralimi bozup beni strese soktuğunu fark ettim. Sonra da bu saçma sapan uygulamayı o kadar da sık kullanmaktan vazgeçtim.



8) NESCAFE YERİNE SAĞLIKLI BİR ŞEYLER TÜKET.



11. Sınıfta hemen hemen her gün iki bardak Nescafe Gold tüketiyordum. Daha sonra bunun ne kadar zararlı olduğunu öğrendim ve bu alışkanlığımdan kurtulmak için onun yerine başka bir şey tüketmeye karar verdim: Türk kahvesi. Türk kahvesinin günde bir fincan tüketildiği takdirde bir sürü faydası oluyor. Ama siz isterseniz bitki çayı ya da bol bol su da tüketebilirsiniz.



9) ÖZELLİKLE YGS İÇİN ÇÖZMEDİĞİN DENEME KALMASIN.



Şu an ‘’Ama benim daha konularım eksik!’’ dediğinizi duyuyor gibiyim. Benim de eksikti ama denemeler zaten bunun içindir. Eksiklerinizi görmek ve kendinize ona göre bir yol haritası çizmek için. Şu sıralar iki haftada bir deneme çözmeniz ve daha çok konu eksiklerinize yoğunlaşmanız normaldir ama sınav zamanı yaklaştıkça bu günde iki-üç denemeye kadar yükselmeli.



10) DERSLERDEN
KAÇMAYIN, MÜMKÜN OLDUĞUNCA İYİ NOT TUTUN.



12. sınıf olmanın yarattığı en büyük hatalardan biri de okuldan kaçıp YGS kursuna gitmek ya da kütüphaneye falan gitmektir. Bahaneniz her ne kadar çekici gelse de asla okul derslerinizden kaçmamalısınız çünkü unutmayın şimdi umursamadığınız o konular YGS’den sonra başınıza bela olacak. Siz en iyisi okul açılınca 12. Sınıf konularını da en iyi şekilde öğrenerek devam edin.  








1 yorum: