29 Kasım 2014 Cumartesi

Kitap-film Uyumu:Alaycı Kuş-Suzanne Collins

Sonunda bugün sinemaya gidip izleyebildiğim Alaycı Kuş Part 1 ve kitap arasınadki uyum hakkında kafanızı şişirmeden birkaç şey söylemek istiyorum. Çünkü kitap ve film karşılaştırılması daima yapılıyor ve ben de buna birazcık katkıda bulunmak istiyorum. Hadi başlayalım.
Öncelikle Alaycı Kuş Part 1'in çekimlerinin gerçekten profesyonelce olduğunu söyleyeceğim ve şunu da eklemek istiyorum ki film gerçekten mükkemmeldi.İzlediğim en başarılı film olduğunu bile söyleyebilirim.Efektlerden oyuncuların makyajlarına kadar her şey en iyi şekilde oluşturulmuştu. Zaten Açlık Oyunları'nın da en iyi makyaj ödülü aldığı düşünülürse hiç şaşırmadım. Çekimler  ise ayrı bir güzeldi. Hata arayanlara buradan el sallıyorum ve yönetmen koltuğunda oturan Francis Lawrence'ın harika bir iş başardığını söylenmekten çekinmiyorum. Filmi izlerken gerçekten tüyleriniz diken diken oluyor. Çünkü filmde hiç durulma anı yok! Her an bir olay, her an bir aksiyon var. 
Neyse filmi bu kadar övdükten sonra şimdi biraz da kitaptan bahsedeyim. Kitabın başında Katniss 12. Mıntıka'daydı ve evindeydi ama film 13. Mıntıka'da başlıyor.  Katniss'ın daha o sözleri söylemesine 47 sayfa vardı-.-  Katniss'ın filmde hazırlık ekibini kurtardığını görmedik. Ayrıca kitapta Effi'ye ne olduğunu bilmezken ve hazırlık ekibinin yaşadığını okurken, filmde tam tersi Effi vardı ama hazırlık ekibi yoktu. Doğrusu Effi'yi gördüğüme çoooook sevindim ama işleri biraz karıştırmışlar yahu:/  Bazı kısmlar eksik olmasına rağmen iki saate iki yüz on sayfasını güzel bir şekilde sığdırmalarına şaşırdım doğrusu. Çünkü Açlık Oyunları filmi bu konuda oldukça başarısızdı. 
Sonuç olarak millet, ilk defa bir film beni kitabından daha çok etkiledi. Hala şoku atlatabilmiş değilim. Sizlere iyi seyirler diliyorum ve daha fazla lafı uzatmadan defolup gidiyorum. Sevgilerle...

 
Puan:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder