29 Kasım 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu:Umutsuz-Colleen Hoover


                                    

   
                                          Kitap adı: Umutsuz
                                          Orjinal adı: Hopeless
                                          Yazarı: Colllen Hoover
                                          Sayfa Sayısı: 429
                                          Çevirmeni: Kübra Tekneci
                                          Yayın Evi: Epsilon
                                          Türü: Roman

Kitap tanıtımı

Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder’la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky’ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder’ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder’ın sakladığı sırlar vardır,
bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.

Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir. 


"UMUTSUZ nefesinizi
 kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman."

"Kendini umutsuz hissetmene neden olabilecek bir gerçeği öğrenmeyi mi tercih edersin...yoksa yalanlara inanmaya devam etmeyi mi? "




"I live you Sky... I live you so much."



Önce küçük bir alıntı...

Korktuğumda,gökyüzünü düşünecektim,belki gülümsememe yardımcı olurdu,çünkü ne olursa olsun hep güzel olacağını biliyordum.
"Söz veriyorum."diye fısıldadım.
"Güzel."dedi. Elini uzatıp serçe parmağını benimkine doladı.



Alıntı bitti.

Sıra kitap yorumumda....
Almakta tereddüt etmediğim kitaplardan biri diyebilirim. Bunun birçok sebebi var:kapağı güzel(arka kapak berbat olsa da), aşırı gerçekçi ve iyi bir çevirisi var. Ama asıl sebep en yakın arkadaşlarımdan biri olan Aybüke'nin ısrarıydı.(Aybüke'yi "Kitap Perisi" bloğundan bulabilirsiniz. İnanın bana etrafımdaki en çok kitap okuyan ve okuduğu kitabı da en iyi şekilde yorumlayabilen insan)

Sonra bir gün kitabı sipariş ettim birkaç günde de geldi zaten. Kitabı ilk okumaya başladığımda ilk yüz iki sayfayı okumam bir haftayı buldu. Çünkü bir türlü ilgimi çekmiyordu ve okurken sıkılıyordum. Tam vazgeçip daha sonra okumak için kitaplığımın bir köşesine koyacakken yüz üçüncü sayfayı okumak gibi harika bir şey yaptım ve nasıl desem? Bir çırpıda kitabın kalanı bitti işte. Birkaç saat hiç durmadan kitabı bitirmiştim. 
Bu kitabın en ilginç özelliği yazarın(Sevgili Colleen Hoover) okurken birçok duyguyu peşpeşe hissetmenizi sağlaması. Gülüyorsunuz,ağlıyorsunuz,şaşırıyorsunuz birkaç dakika sonra yine gülüyorsunuz. Ve bu kitap bitene kadar böyle devam ediyor. Sonra ne mi oluyor? Kitap bitiyor, komidine koyuluyor, ilk birkaç dakika boş boş duvara bakıyorsunuz ve sonra sessizce birkaç damla gözyaşı süzülüyor yanağınızdan. Bu yüzden yorumumu bitirmeden önce benim gibi lens kullananlara bir not: okurken lenslerinizi çıkarp son iki yüz sayfada gözlüklerinizi takın. Kimsenin lenslerinin düşmesini istemeyiz değil mi? İnanın bana yatağın üstünde lens aramak pek hoş bir şey değil;)  
Sevgilerimle...





PUANIM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder