29 Kasım 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu:Bir Gün~David Nicholls

                                  


                                                                   Kitap adı: Bir gün
                                                                   Orjinal adı: One day
                                                                   Yazarı: David Nicholls
                                                                   Çevirmeni: Nalan Işık Çeper
                                                                   Sayfa sayısı: 536
                                                                   Yayın Evi: Pegasus
                                                                   Türü:Roman






Kitap tanıtımı


Aşk bazen sandığınızdan daha yakındadır…
Yıllardan 1988, günlerden 15 Temmuz'dur ve DEXTER ile EMMA henüz tanışmıştır. Ama birlikte geçirdikleri tek bir gün, sürekli birbirlerini düşünmelerine yetmiştir.



"Her okuyucu bu kitaba âşık olacak. Ve her yazar bu kitabı kendisinin yazmış olmasını dileyecek."
Tony Parsons

"Bitirmek üzereyken kitabı göğsüme bastırdığımı ve üzerine iri bir gözyaşı damlattığımı söylemekten utanmıyorum."
The Times

"Bir Gün'ün yanında bir sağlık uyarısı verilmeli: Bu kitap ciddi derecede bağımlılık yapabilir."
Belfast Telegraph

"Enfes bir aşk hikâyesi."
Sunday Herald 

"Bu kitabı sevmeyecek bir tek kişi bile düşünemiyorum."
BBC

"Bu tam bir, bütün randevularımı iptal edin-beni rahat bırakın, türü bir kitap."
The Times Book Club



Kitaptan minik bir alıntı....


"Eğer beni kandırıp, sonra yüzüstü bırakır, arkamdan iş çevirirsen, seni öldürürüm. Yemin ediyorum, kalbini yerim."
"Bunu yapmayacağım."
Emma suratını astı, kafasını salladı, sonra kollarını tekrar dolayıp yüzünü Dexter'ın omzuna bastırdı; öfkeye benzer bir ses çıkardı.
"Ne oluyor?"dedi Dexter.
"Hiçbir şey. Hiçbir şey, sadece..." Başını kaldırıp baktı. "Sonunda senden kurtulduğumu sanmıştım.
"Bunu yapabileceğini sanmıyorum."

Ayy bu ksım çoooook güzeldi işte!!! Kitapta en sevdiğim yerlerden biriydi^^





Burda biraz ağlamıştık :'(

Alıntı Bitti.

Şimdi Sıra Kitap Yorumumda...

Bu kitabı gerçekten uzun süredir okumak istiyordum. Sonunda kitaplarımı alınca okuduğum ilk kitap bu oldu. Veeee şunu söyleyebilirim ki BU.KİTABA.AŞIK.OLDUM. BBC'nin yorumuna ben de katılıyorum ve bu kitabı sevmeyecek bir tek kişi bile düşünemiyorum. Tamam okumaya başladığında iak yüz sayfada ciddi anlamda sıkılıyorsun ama zaten kaç tane kitabın ilk başında sıkılmıyoruz ki? Neredeyse yok denecek kadar az.




Bu kitap Emma ile Dexter'ın hayatlarının birbiriyle birçok noktada kesiştiğini gösteriyor bize. Çünkü onlar kitabın son yüz sayfasına kadar farketmeseler bile birbirlerine çok aşık. Hayatları birbirinden çok farklı ama onlar farklılıklarıyla seviyorlar birbirlerini. Böyle deyince de kendimi kötü çocuk-iyi kız hikayesini tanımlamış gibi hissettim. Ama korkmayın onunla uzaktan yakından alakası yok:) 




Emma ve Dexter ilk kez 15 Temmuz Aziz Swift gününü birlikte geçirdikten sonra kitap her yılın 15 Temmuz'unda Dexter ve Emma'nın hayatının o yıl nasıl olduğunu ve o gün nerede ne yaptığını anlatıyor. Aynı zamanda "wow" diyebileceğiniz bir kapağı var umuyorum ki ebeveynleriniz kitaplarınıza pek karışmıyordur çünkü eğer karışıyorlarsa ımmm...öhöm...kapaktan pek de hoşlanmayanilirler doğrusu. Neyse kitap-kapak ilişkisine gelirsek, benimkisi film kapağı olan kitabıydı. Ve gerçekten mükkemmeldi. Kapaktaki sahneyi kitapta arayanlar son sayfaya bakınız lütfen. 
Kitabı çok beğendim ve iyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri bu yüzden şiddetle tavsiye ediyorum. İzmir Kitap Fuarı'ndan David Nicholls'ın "Bir Soru Bir Aşk" ve "Medcezir" kitaplarını aldıktan sonra da onların yorumunu yapmak için sabırsızlandığımı belirtmek isterim. Şimdi gidip sıkıcı coğrafya yazılıma hazırlanacağım ne yazık ki-.- Ama en yakın zamanda Mekanik Melek'i bitirip yorumunu yapmak için sabırsızlanıyorum. Sevgilerle...



PUANIM


       
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder