4 Mayıs 2016 Çarşamba

Senden Mene Yar Olmaz...

Son zamanlarda türkülere bir merak saldım ki, sormayın. Canım sıkkın olduğunda, yorgun olduğumda, üzgün olduğumda, sabah alarmımda, uyumadan önce hep bir türküdür gidiyor. Şu ana kadar kaç kere demişimdir hatırlamıyorum, benim en sevdiğim türkü Grup Abdal'dan ''Kirpiğin Kaşına Değdiği Zaman'' diye.
Ama geçenlerde tesadüf eseri bir türküye rastladım ki hem dilimin ucuna hem aklıma takılıp kaldı. Dinleye dinleye ezberledim. Ne zaman sıkılsam, ne zaman bunalsam başlıyorum söylemeye.
Merak etmeyin sesim o kadar da kötü değil. Ben seviyorum sesimi. Şu ana kadar birçok kişi de sesimi beğenmişti. Neyse, zaten konumuz bu değil.
Bu yeni keşfettiğim türkü bir Azeri türküsü:Senden Bana Yar Olmaz



Senden bana yar olmaz...
Senden bana yar olmaz...
Olsa vefakar olmaz...

Kışa çevirme yazımı,
Çalıp dinletme sazımı,
Küstürüp sen al nazımı,
Yaralıyam yaralı...

Sizi bilmem ama ben çok severim türkü dinlemeyi. Hatta en çok da türkü dinlemeyi severim.
Çünkü benim ruhuma dokunuyor o türküler; ruhumu iyileştiriyor, kalbimi sarıp sarmalıyor.
Özellikle o bağlamanın sesini bir duyayım, o an huzur bulurum.
Türkü insanı iyileştiriyor, denemediyseniz bir kez olsun deneyin, kulaklıklarınızı takın gözlerinizi kapatın ve kendinizi türkünün huzurlu kollarına bırakın, ne demek istediğimi işte o zaman anlayacaksınız.


Senden Mene Yar Olmaz:

















Kirpiğin Kaşına Değdiği Zaman:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder